2019. január 1-től minden horgászkártyával rendelkező horgász automatikusan a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. Balesetbiztosításának biztosítottjává válik. A Magyar Horgászkártya díjába épített biztosítás napi 24 órában nyújt fedezetet a MOHOSZ-hoz tartozó horgász-szervezetek, speciális jogállású tagok horgászati hasznosításában álló, nyilvántartott halgazdálkodási vízterületeken bekövetkezett horgászat közbeni balesetek esetén a vonatkozó általános és különös balesetbiztosítási feltételekben foglaltak szerint.
FONTOS!
Kárbejelentés A bekövetkezett halálesetet/balesetet haladéktalanul, de legkésőbb 8 napon belül, írásban be kell jelenteni a biztosítónak.
A bejelentéshez szükséges nyomtatványok, bővebb információk a Mohosz horgászbiztosításról szóló tájékoztatójában található.
- baleseti kárigazolás (MOHOSZ)
- a balesetet szenvedett horgász baleset napjára vonatkozó érvényes területi horgászjegyének másolata/fotója
- a balesetet szenvedett horgász fogási naplóban szereplő éves horgásznaptárának másolata/fotója
- a biztosítotti minőséget igazoló érvényes horgászkártya másolata száma,
- lakcímkártya és személyi igazolvány másolata,
- baleseti halál esetén: halotti anyakönyvi kivonat és a halottvizsgálati bizonyítvány másolata,
- a biztosító által meghatározott egyéb dokumentumok
(első szakorvosi ellátásról szóló orvosi igazolás, kórházi zárójelentés, műtéti leírás, kórházi igazolás a bennfekvés időtartamáról, rendőrségi jegyzőkönyv, amennyiben történt rendőrségi intézkedés), amelyek a jogosultság, továbbá a biztosítási esemény és a szolgáltatás megállapításához szükségesek.
A biztosító a szolgáltatását valamennyi szükséges irat beérkezését követő 15 napon belül teljesíti. A szükséges dokumentumok beszerzésének és eljuttatásának költségei a biztosítottat terhelik. A szerződésből eredő biztosítási igények a biztosítási esemény bekövetkezésétől számított 2 év után elévülnek.