Hírek

Maty-éri víztározó-A horgászoldal szemszögéből

Éves szinten tíznél is több nemzetközi, illetve országos horgászversenynek ad otthont a Maty-éri versenypálya, és szinte minden versenyen kiemelkedő fogások születnek. Jogos a kérdés, mi a helyzet a másik oldalon, az állandóan horgászható úgynevezett horgászoldalon?

Szeptember elején az országos feeder csapatbajnokság zajlott, amikor átkanyarodtunk a horgászoldalra, egy kis terepszemlére. Az első szélesebb horgászálláson hárman is horgásztak, kissé szűkösen ugyan, de annál nagyobb egyetértésben. Éppen egy süllőt mérlegeltek a fiúk, majd amikor bőven méretesnek bizonyult a sorsáról is gyors döntés született, két jól irányzott ütés után már jobblétre is szenderült a hal. A fel nem tett kérdésre a halfogótól meg is érkezik a válasz.
-Negyed óránk van még, aztán pakolunk, így nem láttam értelmét addig a bilinccsel, vagy haltartóval kínozni. No meg azzal a feltett szándékkal érkeztünk ma reggel, hogy a holnapi családi sütögetéshez, bográcsozáshoz félretett egyetlen, Maroson fogott -harcsánkhoz fogjunk még valamit, hiszen a három család, gyerekekkel tizenpár éhes szájat jelent.
Mint kiderül, munkatárs a három horgász és szabadidejükben is szerveznek közös programokat, jellemzően akkor már asszonyokkal, gyerekekkel együtt. Ide, a Maty-érre is szívesen jönnek, minden idősebb lurkónak van is engedélye már és a víztározó tökéletes helyszín a közös horgászatokra.

Szerettek a Maty-éren horgászni? Mi az, ami miatt szívesen jöttök?
-Évtizeddel ezelőtt leszoktunk a víztározóról, hiszen szinte sosem tudtunk ugyanarra a horgászhelyre két egymást követő alkalommal leülni, no meg szeretünk így csapatostul pecázni, amihez az átlagosnál nagyobb hely kell. Amikor a szövetség megszüntette az éves jegy váltásának lehetőségét, mi is azt gondoltuk, egy újabb horgászvizet veszítünk, nem is gondoltuk, hogy nekünk ez egy pozitív változás lesz. Szabolcs volt az első, aki talán tavaly év vége felé jött el horgászni és nevetve mesélte a munkahelyen utána, hogy teljesen megilletődve pecázott egész nap és úgy érezte magát, mintha tilosban járna, hiszen azon a párszáz méteren, amit belátott, egyetlen horgászt sem látott.
-Persze szokásosan reggel 6-9-ig pecáztam, hétköznap, novemberben-ezt már Szabolcs teszi hozzá a történethez.
-Idén már sűrűbben jövünk, közel van a városhoz, így ha az asszonyok elunják magukat néha haza is mennek, bár jellemzően valamelyik fa alá behúzódva jókat olvasnak, vagy csak beszélgetnek. A gyerekek is szeretnek itt horgászni, hiszen a keszegek, kárászok, törpeharcsák mellett kisebb-nagyobb pontyokat is fognak szinte minden alkalommal. Ennek ellenére több fehérhal elkelne a vízbe, snecit, kis keszeget szinte nem is fogunk, hamarabb jönnek a kétnyaras pontyok.

Pár esőbeálló, pad, asztal is jól jönne, mert mégiscsak kultúráltabban lehetne tízóraizni, uzsonnázni a gyerkőcökkel, bár ők épp élvezik a pokrócos „piknikezést”, de a feleségek jobban örülnének, ha asztalhoz ülhetnének velük. No és persze a hölgyek miatt a WC is egy sarkalatos pont, persze nem túl jó megoldás a mobilwc, de klasszisokkal jobb lenne a semminél.
Amúgy egyre rendezettebb a part, de szerencsére nincs kopaszra gyalulva, találunk bőven olyan helyeket, ahol szinte egyedül érezhetjük magunkat. Autóval is a legtöbb esetben a partig tudunk állni, ami bizony szempont, ezt mindenki meg tudja erősíteni, aki mondjuk három gyerek cuccaival érkezik valahova. A jegyváltás is egyszerű az online rendszernek köszönhetően és még hétvégén is akad azért horgászhely, bár egyre többen felfedezik újra a Maty-éri víztározót.

Jól megközelíthetők a horgászhelyek

Év közben zajlik az út karbantartása

Milyen módszerrel horgásztok itt, mi az ami beválik?
-Mindenki úgy pecázik, ahogy épp úri kedve tartja-mosolyog Péter-nézzetek csak körbe, azért van ez a káosz a horgászhelyen, mert mindent szeretnénk egyszerre. Spiccbottal, bolognaival a parthoz közelebb kárász, törpeharcsa, keszeg és persze ponty a zsákmány. A feederekre akár bordás, akár method kosár kerülhet, az etetőanyag se sarkalatos, talán csak annyi, hogy a halas, büdös kaják itt nekünk annyira nem jöttek be, inkább az édes, kukorica alapú etetőanyagok működnek. Csalinak is bőven elég a csemegekukorica, de persze van nálunk 8-10 féle pellet is, inkább csak a magunk szórakoztatására. Viszont 2 bottal nem sűrűn lehet horgászni, irtózatos kapkodás van csak mindig belőle.
Én viszont pont ezt szeretem-szól közbe Szabolcs, aki épp egy törpeharcsa torkában kotorászik, ami spiccbotra érkezett, ám a lába között a feeder is hajladozik, azon egy ponty küzdene, ha Szabi tudna vele foglalkozni. Aztán persze minden kikerekedik, törpeharcsa a haltartóba, spiccbot a nádfalra kerül és rövid fárasztás után a szabvány másfeles ponty is szákba, majd matracra kerül.
-Kötelező itt matrac, de jópár éve én mindenhol használom, mondja újra Szabi, nyugodtabb rajta a hal és én is az vagyok, hiszen konyhára annyi hal kerül, ami frissen elfogy, a többi mind visszamegy, így megteszek mindent, hogy egészségesen megússza a találkozást. Ez viszont nem fogja, jön vendégségbe velünk holnap és így a kiszálló halunk is megvan, szól az összegzés.

Eredményes az úszós horgászat, kárászra, törpeharcsára

Kötelező a halmatrac, ám használata már rutinszerűen, megszokottan zajlik

Vegyes hal is került a pontyok mellé

Akkurátusan pakolnak is össze mindhárman, először a botokat veszik ki, majd a tartalékban lévőket is elcsomagolják, ez eltart egy darabig, hiszen valóban horgásztak mindenre is a délelőtt folyamán. Utolsónak maradnak a halak, kárász és törpeharcsa az alaplébe, épp nincs 3 kiló, de a pontyok csontos részeivel összefőzve pont elég lesz. 1-1 ponty fejenként, 1,5-2 kg közöttiek, meg egy másfeles süllő. A napijegy ára a boltban futná az egyéb halat, pontyokat, a süllő már grátisz, ám nem erre ment ki a mai játék, hiszen akkor nem csak 1-1 ponty került volna fejenként a haltartóba. Fontos volt az együtt töltött idő és a horgászat is, bár azt tudjuk ugye mi is, a saját magunk által megfogott hal a legfinomabb.

A Maty-éri víztározóra érvényes HORGÁSZREND ITT!